The New Marana OG - Chase Hawk Signature Colorway - Click Here I get it! Thanks!

Skip to content

etnies

My Account

Help Center

Contact Us: (877) 838-6437

Online Store Customer Service
Toll free#: (877) 838-6437
Local#: (949) 900-2772
Monday to Friday, 9am - 5pm PDT
More ways to contact us »
Region setting: US

Cart: 0 item(s)

Your Cart

0 item(s) in your cart.

Subtotal: $0.00 Checkout

Features

« Prev - Download The New Spring etnies Catalog! | Mutiny Video Footage - Next »

Meet Ily, the etnies Girl of the Month

Jan 31 2006 / Tuesday

Ily, the etnies Girl of the Month

Ily (pronounced eye-lee), our etnies Girl of the Month, has two overriding passions in life: skateboarding and art. Oh, and she likes to cut her own hair. And did we mention she has a borderline obsession with Denver? The 15-year-old skateboarder and artiste extraordinaire from Nashville, Tenn., sums herself up thus: “I do my hair a lot, because I get really bored of it. I laugh a lot too. I also don’t wear a lot of makeup. Everything I do is pretty random.” All we know is that we wouldn’t mind spending an afternoon hanging out with Ily…you know, so we could do our hair and skate and stuff.

“…everything I do revolves around skateboarding. I have made some of the greatest friends from it.”

etnies Girl: What are your interests?
Ily:
Skateboarding, drawing, music, Denver, and I like doing hair. I also like getting on my computer and taking pictures. And well, of course, guys.

etnies Girl: What are your talents?
Ily:
Drawing and skating, mainly. And I guess I’m pretty good at MySpace HTML. I like to make artsy stuff too, stencils and stuff. I guess I’m pretty talented at that.

etnies Girl: How did you get involved in skateboarding?
Ily:
I went to Denver for a summer and met some friends there who skated. I came back home and a new kid who moved in had a skateboard. I had one too so we skated every once and awhile. I didn’t really get into it, though, until they built one of the first outdoor parks around [where I live]. From that day on, I’ve been skating.

etnies Girl: What do you like about etnies Girl?
Ily:
I like that it’s a pretty cool way to get girls into action sports—by letting them see that other girls can do it too. It gives girls the confidence they need to succeed in what they want to achieve.

etnies Girl: Why are you an etnies Girl?
Ily:
I think that I’m an etnies Girl because I’m creative and don’t try to follow the world. I’m having fun doing something I’m confident in.

Ily's boardslide

etnies Girl: What do you do for fun?
Ily:
For fun, I skate, draw, listen to music and hang out with my friends all the time. I get on my computer a lot too.

etnies Girl: Where do you find inspiration?
Ily:
I find inspiration in my friends and pro skaters. Whenever I watch a video, it makes me want go outside and skate so I can learn new stuff.

etnies Girl: What’s your biggest accomplishment?
Ily:
Skating-wise, being able to do what I can do now. I’m not afraid to try new stuff, so then I get better at it.

etnies Girl: Why do you love skateboarding so much?
Ily:
Because it’s pretty much my life; everything I do revolves around skateboarding. I have made some of the greatest friends from it. Just spending my time skating, traveling to new places to go to skateparks and hanging out with friends who do the same thing is pretty awesome.

etnies Girl: You’re really into art too, right?
Ily:
Yeah, art is amazing. I’ve been drawing since I was little, so now I’m pretty good at it—drawing, stenciling, spray painting, just creating anything that looks sick.

etnies Girl: What’s the best piece of advice you’ve ever received?
Ily:
“Just commit to it,” which has been given to me by a lot of people. You have commit to what you’re trying to do, if you want do it. This goes for anything, not just skating. But mainly I use this advice to land what I’m trying to land.

etnies Girl: What’s really important to you?
Ily:
Things that are really important to me are my friends, my music, my art and skateboarding.

Ily’s Favorite Things

Place: Denver, Colo.
Animal: Dogs
Color: Turquoise
Hangout: “Going downtown.”
City: Denver, Colo.
Song: “I just like music in general.”
Album: “Recently, ‘Live It Out’ by Metric.”
Band: “There are too many good ones.”
Book: “The Harry Potter and Lemony Snicket series.”
Movie: “Skate videos!”
TV show: “CSI,” “The OC” and “Family Guy”
Sport: Skateboarding
Game: “Whatever we play at the skatepark.”
Food: BBQ pizza
Candy: TWIX and Red Hots
Holiday: Christmas
Smell: Cinnamon and ginger
Hobby: Skateboarding, art and music
Guilty pleasure: “Coffee. Lots and lots of coffee!”
Athlete: Ryan Sheckler
Hero: “My friends and Jesus.”
etnies Girl shoe: Easy-E in pink/white

Ily's Artwork

Ily's drawingOne of Ily's drawings

Be an etnies Girl of the Month

Would you like to be the next etnies Girl of the Month? Leave a comment telling us why you deserve to be the next etnies Girl along with your age and, if you’re extra nerdy (which we love) add a link to a picture of yourself. Make sure to leave your CORRECT (no funny business!) e-mail address in the e-mail field, or we won’t be able to contact you if you’re chosen. (Don’t worry, your e-mail address won’t show up in your comment.) If you’re feeling shy, you can also e-mail a paragraph describing why you should be our next etnies Girl along with a photo of yourself to etniesgirl [at] soletechnology.com, or send it to:

etnies Girl of the Month
c/o Sole Technology, Inc.
25422 Trabuco Rd., Suite 105 #235
Lake Forest, CA 92609

Don't forget to include your name, age, address and phone number.


31 Comments Meet Ily, the etnies Girl of the Month

  1. lalala

    tomm
    Posted: 8 years ago,
  2. what its your myspace?
    i want to talk with you i do things like you do in your drawing! i love it!!!
    so if someone know whats is her myspace please telll me i want to ask her something abput her art.. thanks! and keep do what you do and take care of yourself
    peace

    hagar
    Posted: 8 years ago,
  3. YEY ILYY!!!
    Jease ily that rails hugeeee
    and ive never seen your drawings but i love it
    oh and etnies SPONCER HER NOW! or at least flow her something she deserves it

    NICKK YOBUDDY FROM NY!
    Posted: 8 years ago,
  4. Ily. Hey! Wow. I like the rail, i want to try that next time i got to sixth ave. but keep it up girl you are killing that park! you need to work with me at Park and i will work with you on flatground! yesss.... Well i hope you get some nice shoes lol. Can't wait to skate with you again
    _ JORDAN_

    Jordan boooom
    Posted: 8 years ago,
  5. HEY , thanks you guys.
    well my myspace link should work when you click on my name
    haha

    .
    but yeah jordan , come to the premieer this weekend its gonna kill.
    and nick!
    i lubb you boii haa

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  6. ps. my art wasnt done
    haha
    i just took a pic anyways thanks tho.

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  7. Yay fo ily

    Lol AMAZING

    Jesso
    Posted: 8 years ago,
  8. yes ily is sooooo awesome

    becca
    Posted: 8 years ago,
  9. whoa ily you're such a pimp

    wyatt
    Posted: 8 years ago,
  10. ahh ILY
    YAYAYAY
    i love you girl!
    yeah
    this girl.
    is amazing at skating.
    the end.

    Autumn
    Posted: 8 years ago,
  11. ILY you craszy girl I am proud of you raisin up!!

    Matt!
    Posted: 8 years ago,
  12. Ily
    Is
    Amazing.
    Now
    She
    Better
    come
    to
    Denver
    and
    skate
    with
    me.

    Jacob A.
    Posted: 8 years ago,
  13. ILY IS MY GIRLFRIEND!
    coz she loves me
    and i love her

    m00gz
    Posted: 8 years ago,
  14. yep i love m00gz, and jacob!!!!!

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  15. I LOVE ILY!
    AND SHE IS MY HERO

    Lily!
    Posted: 8 years ago,
  16. Mom - Yes, that's my girl!!!................ I was riding motorcycle when I was 10 years old and love all the sports. I Love You Baby! You are the best girl in the Whole World..... and by the way name ILY came from I LOVE YOU

    Tamara Phelps
    Posted: 8 years ago,
  17. love you mom haha

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  18. Sup man. Dude Last time isaw you uh...... idk but it was awhile back.Congradulations on being the skater dehli of the month. Kick ivan in the nads. Oh and keep in touch i may have failed a grade but i am still older and more incoherent than you.

    Alex Contreraz
    Posted: 8 years ago,
  19. dude no ofense but you look like a dude

    ash
    Posted: 8 years ago,
  20. hahah thats a bad pic. and no offence, just dont say it. haha o well whatever.

    and alex man i miss you dooo.

    haha

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  21. Ily you smell. No one likes you. You don;t deserve this "Stinky". You have GINOURMAS NOSE. I feel bad for the person who taught u 2 skate.

    ILY is a n00b
    Posted: 8 years ago,
  22. i will pwn you andy hahaah

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  23. Pwn your mom like i did last night ooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ILY is a n00b
    Posted: 8 years ago,
  24. ily stop trying to be all badass just cuz ur the girl of the month they probley felt bad 4 u cuz ur so damn ugly i mean when my frends saw it they screamed and ran out da room

    ash
    Posted: 8 years ago,
  25. hahahahahahahahah
    , seriosly?
    hahahah i love when people talk shit, and it dosent even sound gooodd hahaha

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  26. Ash,

    Why do you feel the need to tear other people down? etnies Girl chose Ily to be an etnies Girl of the Month because she's awesome and because she deserved it. Feel free to send in a submission and we'll see if you have what it takes to be an etnies Girl. And I mean that in the nicest way possible—we're always looking for cool girls to feature as the EGOTM.

    Take care,
    Sarah, etniesgirl.com Editor

    Sarah
    Posted: 8 years ago,
  27. thanks sara:]

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  28. whoopps forgot the h.
    sarah *
    haha

    ILY!
    Posted: 8 years ago,
  29. Ily this is andy call me

    ILY is a n00b
    Posted: 8 years ago,
  30. Hey Ily, I'm Cary I was also an Etnies girl of the month. Its cool to see other girls who have passion and love what they do. I just want to say congradulations and your artwork is very neat.

    =)
    Take care.

    Cary
    Posted: 8 years ago,
  31. Ily
    i remeber when u posted a billetien to come and look that u were the "girl of the month" for etnies!
    i think u rock! keep rollin n' rockn!
    every time i hear more& more about girl sk8ing it makes me happy! i think a hell of a lot more girls shud start sk8ing specially in this town!
    but it seems like im the only one intersted!
    i've tried skateboarding so many times & then some how i just quit i dont know why.
    but thank god for girls like you cause they just inspire girls like me to get out the and SK8! yay baby!

    Cassandra
    Posted: 8 years ago,

We're sorry commenting is disabled.


Tracking